The curse?!

Zoals jullie weten, kan je tegenwoordig alles online terugvinden. Enkele weken geleden las ik op de webpagina van Daily Times, "20s - cursing the world for centuries". Dit artikel zette me wel aan het denken over het coronavirus en de andere ziektes. Om jullie mee te nemen in die denkwijze leg ik met deze post en mijn volgende posts de gebeurtenissen grondiger uit. Op het einde vat ik alles samen om te bekijken of deze gebeurtenissen louter toeval of gepland zijn/waren.

Artikel:

20s - Cursing the world for centuries

In dat artikel stond te lezen dat sinds 1720, elke 100 jaar een plaag, epidemie of pandemie uitbreekt. Dit soort artikelen zet vele mensen tot nadenken, er komen vele vragen zoals, is dit toeval? Eerlijk gezegd vind ik het ook wel iets te toevallig dat er perfect om de honderd jaar een ziekte uitbreekt die honderdduizenden mensen doodt. Bij volgende posts op mijn blog zal ik iedere gebeurtenis uitgebreid bespreken. Zodat jullie een duidelijk beeld krijgen van wat de epidemie inhield of houdt. Op het einde van mijn blog zal ik in de laatste post vertellen wat mijn mening erover is. Alvast veel leesplezier! 



Bekende uitspraak: 

"De geschiedenis herhaalt zich" is een zeer bekende uitspraak die vaak naar voren komt wanneer een tamelijk soortgelijke gebeurtenis zich herhaalt. Vaak verwachten we uit de vorige gebeurtenis iets geleerd hebben waardoor die niet meer kan gebeuren, maar jammer genoeg is het vaak anders. We leerden uit de eerste epidemieën en zullen blijven leren. 

"De geschiedenis herhaalt zich"

Bronvermelding:

20s-cursing the world for centuries. (2020). [Foto]. Geraadpleegd van https://dailytimes.com.pk/576128/20s-cursing-the-world-for-centuries/

D. (2020, 14 maart). 20s - cursing the world for centuries. Geraadpleegd op 17 mei 2020, van https://dailytimes.com.pk/576128/20s-cursing-the-world-for-centuries/

Reacties

  1. Ik vraag mij inderdaad ook sterk af of het allemaal toeval is. Nu ja, wie zal het zeggen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Judy
      Leuk dat je je die vraag ook stelt, ik hoop dat mijn blog je al enkele antwoorden hebben kunnen bieden.

      Groetjes Loena

      Verwijderen
  2. Ik vind het ook zeer toevallig zo elke honderd jaar... Tod dat je dit eens vergelijkt want ik vraag het me eigenlijk ook af of het allemaal toeval is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Maegan
      Inderdaad echt vreemd. Hopelijk kan mijn blog je wat antwoorden bieden.

      Groetjes
      Loena

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts