Welkom!

De naam van mijn blog spreekt niet voor zich, maar deze heeft te maken met het feit dat er al verschillende honderden jaren een ziekte, epidemie of pandemie uitbreekt in het jaar '20. Hierover later meer. Veel leesplezier en nu stel ik mij graag voor aan jullie. 

Wie ben ik?

Om mijn beleving wegens het corona-virus beter te kunnen begrijpen, vind ik het belangrijk dat jullie bepaalde zaken over mij weten. Ik ben Loena Van Glabeke, een twintig jarige studente sociaal werk en mijn hobby is voetbal. Daarnaast ben ik ook nog jobstudente bij mijn lokale bakker en hou ik van wandelingen maken met mijn hond, een Engelse Stafford.

Wat doet corona met mij?

Toen ik voor het eerst over de ziekte hoorde leek het 'maar' een griepje, niks was minder waar, snel stierven vele mensen aan deze ziekte. Voor mij heeft dit een effect op mijn sociaal leven. Voor mij betekent dit praktisch: niet meer gaan voetballen zowel trainingen als wedstrijden zijn afgelast, bij de bakker werken we met handschoenen en met extra hygiĆ«ne maatregelen zoals een scherm tussen de klant en degene aan de kassa. Deze pandemie heeft een invloed op ieders leven. 

Hebben die maatregelen wel nut?

Jullie hebben ongetwijfeld al ervaren hoe anders het leven ten opzichte van twee maanden geleden er anders uitziet. Nu hardlopen er vele mensen rond op straat met mondmaskers en handschoenen, er mogen maar een beperkt aantal klanten in de supermarkt en niet te vergeten het toiletpapier hamsteren. De vraag die vele mensen zich hierbij dan stellen is: Hebben de maatregelen wel nut? 
(Keulemans, 2020) De aanpak: platduwen en uitsmeren.
Na het bekijken van deze grafiek is mijn antwoord volmondig ja! Als we de maatregelen goed en strikt volgen, kan onze gezondheidszorg deze pandemie aan. De bekende uitspraak van onze federale minister van Volksgezondheid is hier zeker van toepassing: Blijf in uw kot! Alleen zo zullen we de eindstreep van deze pandemie halen. Het blijft belangrijk om wel te blijven sporten zodat we het probleem niet verleggen dus...
Blijf in uw kot, maar blijf ook sporten. (Sporza, 2020)

Bronvermelding:

Keulemans, M. (13 maart 2020). Deze grafieken laten zien waarom het coronavirus ons zorgen moet baren. De Morgen. Geraadpleegd op 27 maart 2020, op https://www.demorgen.be/nieuws/deze-grafieken-laten-zien-waarom-het-coronavirus-ons-zorgen-moet-baren~b413df68/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Sporza. (2020). Blijf in uw kot. MAAR BLIJF OOK SPORTEN [Quote]. Geraadpleegd van https://www.facebook.com/sporza/photos/p.10158677614449271/10158677614449271/?type=1&theater

Reacties

  1. Dag Loena,
    Ik ben alvast heel benieuwd naar the curse of the twenties!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Maud
      Tof dat je antwoord op mijn blog, ondertussen zijn er al meer posts te bezichtigen.

      Groetjes Loena

      Verwijderen
  2. Welkom aan boord, Loena. We zullen er een mooie blog van maken. Hou je intussen gezond. Binnenkort stuur ik jullie nog enkele tips toe.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts